.

.

poniedziałek, 16 listopada 2015

A imię jego czterdzieści i cztery, czyli 444 post i ostatnie odkrycia






Miałam co prawda inne plany odnośnie tego posta (po raz kolejny), ale niestety w obecnych okolicznościach związanych z Francją chciałabym obrany przeze mnie wcześniej temat zostawić na kiedy indziej.
Dzisiaj natomiast będę dla Was mieć listę poleceń, która już od dawna czeka i prosi się o posłanie jej dalej, co też zamierzam niżej uczynić.

A okazja jest po temu tym większa, że jest to mój 444 post na tymże oto skromnym blogu. Uczciłabym to dobrym, czerwonym winem, pizzą i brokatem, ale do wina brak mi towarzystwa, a nie zwykłam pijać sama, o dobrą pizzę coraz trudniej, a brokat zamierzam zostawić sobie na grudzień, na harce z Florence w Łodzi.
A zatem, ograniczę się do popijania soku pomidorowego i polecenia Wam paru fajnych moim zdaniem rzeczy.



I n s t a g r a m 


mrsostrovia - instagram Pauliny Ostrowskiej, który tak mnie ostatnio zachwycił, że nie mogłam odmówić sobie, przejrzenia wszystkich jej zdjęć, jedno po drugim, od dechy do dechy, wspaniałość! Jest tam dużo, mgieł, fotografii analogowej, lasów, drewna i promieni slonecznych, które autorka, a właściwie artystka (nie zawacham się w tym przypadku użyć tego słowa, jeśli szukacie prawdziwych artystów na insta to ona z pewnością do nich należy) chwyta w kadry z niezwykłym wdziękiem i zapamiętaniem.

joulenka - Julka również jest duszą o niezwykłym poczuciu estetyki, delikatnej, nienachalnej, takiej po której zawsze pozostaje niedosyt. A do tego prowadzi też bloga, który z pewnością pomoże Wam w trudnej sztuce krawieckiej.



f i l m y

Slow West - Na tym filmie byłam niedawno w Nowych Horyzontach i muszę przyznać, że oglądanie go było istną przyjemnością. Rzecz dzieje się na dzikim zachodzie, młodzieniec o twarzy jasnej jak porcelana i ustach jak maliny, przemierza niegościnne prerie w poszukiwaniu swojej miłości, Rose. Jego postać i wrażliwe, romantyczne usposobienie jest dalece niepasująca do przestrzeni, na którą się porwał pchany uczuciem do swojej róży, która jak się szybko okazuje posiada niemałe kolce.
Klimat filmu to mieszanka Wesa Andersona i Tarantino, jakby ktoś przyszedł i wymieszał Moonrise Kingdom i Django. Czyli są bajkowe zdjęcia, niezwykła dbałość o szczegóły, kostiumy i swego rodzaju dziecinność, której towarzyszy  nieustający świt kul, wszechobecny (niemal niepotrzebny) rozlew krwi.

No Escape - Ten film polecam obejrzeć bez wcześniejszego zaglądania do trailera, bo moim zdaniem za wiele zdradza. Ja obejrzałam w ciemno i byłam mega rozemocjonowana. Niech nie zwiedzie Was frywolna, kojarząca się raczej z lekkimi komedyjkami twarz Owena Wilsona, nic śmiesznego tam nie znajdziecie. Nie chcę Wam niczego zdradzać, ale jest jedna scena na dachu, która tak mną wstrząsnęła, że poleciały łzy, czegoś takiego nie widziałam jeszcze w żadnym filmie. Ciarki przechodzą mnie aż do tej pory.



Y o u  T u b e

Złe książki - kanał, na którym Paweł Opydo bierze pod lupę popularne tytuły i w wyczerpujący sposób obnaża mankamenty, absurdy i ogólną miałkość występujących tam treści. Bardzo przyjemnie się go słucha, tym bardziej tym bardziej kiedy tłumaczy dlaczego w filmach powinno być więcej kobiet. That's the spirit!

Kanał Julii Kobus - odkryłam go dosłownie dzisiaj i wow, czegoś takiego też jeszcze nigdy nie widziałam. Jeszcze nigdy nie spotkałam się z tym, żeby jakaś kobieta tak odważnie i otwarcie opowiadała o swoich jakby nie patrzeć traumatycznych doświadczeniach, a konkretnie o związku z toksycznym partnerem. Niesie to ze sobą niesamowitą wartość dla przeciętnego odbiorcy bo można z pierwszej ręki poznać temat. A wręcz nieocenione jest to w przypadku kiedy tym odbiorcą jest inna kobieta będąca w podobnych niezdrowych, bądź patologicznych relacjach ze swoim partnerem. Komentarze pod filmami Julii tylko to potwierdzają.



5 komentarzy:

  1. Uwielbiam oba instagramy, oglądanie zdjęć ich właścicielek to czysta przyjemność. I "Złe książki" też lubię, zresztą tak samo jak podcast Zombie vs. Zwierz. A Slow West trafia na listę do obejrzenia, zdecydowanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję wytrwałości w prowadzeniu bloga!

    OdpowiedzUsuń
  3. Great post

    Love Vikee
    www.slavetofashion9771.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj serdecznie. Dziękuję za ciekawe polecenia. Pozdrawiam Cie serdecznie. Na FB na Twoim fanepage'u na priv zadałam Ci pytanie. Czy mogłabyś tam zerknąć?
    http://balakier-style.pl/

    OdpowiedzUsuń